Driftstatus

Vi arbetar dagligen med underhåll och vädersäkring av våra nät. Trots detta får vi ibland strömavbrott, avbrott på vår fjärrvärmeleverans eller drift av TRAMAN.

Ett avbrott kan bero på kraftiga oväder, en avgrävd kabel eller något annat som är svårt att helt förutse och påverka. Upptäcker du fel på elnät eller fjärrvärmenät är vi glada om du meddelar oss via kundservice.

Vid driftstörningar på dina tjänster i TRAMAN ska du göra en felanmälan direkt till din tjänsteleverantör, som sedan hanterar detta.

 

Aktuell driftinformation


Sms-avisering

Du har möjlighet att få aviseringar om driftinformation gällande våra verksamheter via sms och e-post. En avisering kan till exempel innehålla information gällande strömavbrott, driftstörningar på värme- eller fiberleveransen, helikopterbesiktning av elnätet och liknande händelser.

När vi gör ett sms-utskick hämtar vi telefonnummer från en databas där alla svenska mobiltelefonnummer som finns registrerade på en adress finns. Detta innebär att vi inte automatiskt når dig som har en mobil med oregistrerat kontantkort eller en jobbtelefon som är registrerad på din arbetsplats.

Du kan själv registrera eller avregistrera ett mobilnummer och e-postadress samt välja för vilka adresser du vill få aviseringar genom att följa instruktionerna i formuläret nedan. Du kan registrera flera adresser om du vill.