Kundservice

Telefon: 0140-692 00

E-post: info@tranasenergi.se

Öppettider

Måndag till torsdag:
08.00-12.00 och 13.00-16.00

Fredagar:
08.00-12.00 och 13.00-15.00

Felanmälan

Om din anslutning till TRAMAN inte fungerar som den ska vänder du dig till tjänsteleverantören för att göra en felanmälan.

Följande tjänsteleverantörer finns i TRAMAN för privatkunder:

A3 – tidigare AllTele (bredband och telefoni)
www.a3.se, 0770-910 000

Bahnhof (bredband, telefoni och stream-tv via C More)
www.bahnhof.se/traman, 010-510 00 00

Boxer (bredband och tv)
www.boxer.se, 0771-21 10 00

Bredband2 (bredband och telefoni)
www.bredband2.se, 0770-811 000

Com Hem (bredband och tv)
www.comhem.se, 90 222

Junet (bredband, telefoni och tv)
www.junet.se, 0140–77 19 00, Storgatan 20 i Tranås

VÖKBY (bredband, telefoni och tv)
www.vokby.se, 0142-680 680, Parkgatan 3 i Boxholm

Vid driftavbrott på fibernätet TRAMAN hittar du mer information under Driftinformation här på hemsidan.

Så går en felanmälan till

1. Du kontaktar din tjänsteleverantör.

2. Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.

3. Tjänsteleverantören löser ditt problem eller hittar att det kan röra sig om ett fel i fibernätet TRAMAN.

4. Vid fel i fibernätet TRAMAN kontaktar leverantören Tranås Energi för en felanmälan.

5. Tranås Energi felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat.

6. Leverantören återkommer till dig med besked.