Kundservice

Telefon: 0140-681 25

E-post (alla ärenden): info@tranasenergi.se

Besök kundservice på kontoret på Norra Storgatan 64 i Tranås.

Måndag till torsdag:

08.00 – 12.00 och 13.00 – 16.00

Fredagar:

08.00 – 12.00 och 13.00 – 15.00

Vid strömavbrott

För att garantera dig en trygg och säker elleverans arbetar vi varje dag med underhåll och vädersäkring av våra elnät i Tranås och Ydre. Vi gräver ned kabel, byter till isolerad ledning där vi har lufthängda ledningar och tar bort träd som riskerar att falla på dem.

Trots detta drabbas vi ibland av strömavbrott. Ett strömavbrott kan bero på kraftiga oväder, en avgrävd kabel någonstans i vårt nät eller något annat som är svårt att helt förutse och påverka. Vi har alltid personal med jour och beredskap och strömmen kommer därför oftast snabbt tillbaka, men skulle avbrottet pågå under en längre tid har du rätt till avbrottsersättning.

Ibland händer det också att vi behöver göra planerade avbrott för att kunna jobba med ledningarna på ett säkert sätt. Vid planerade avbrott som påverkar elleveransen hem till dig meddelar vi dig alltid detta via post i förväg.

Om du får strömavbrott

Om du får strömavbrott hemma ska du först kontrollera att felet inte finns i ditt hus. Kontrollera att säkringarna i proppskåpet är hela, att jordfelsbrytaren inte löst ut och se efter om det lyser hos grannarna.

Driftinformation

Om du inte hittar någon orsak till strömavbrottet hemma är nästa steg att titta på sidan Driftinformation här på vår hemsida. Om vi vet om strömavbrottet lägger vi ut information här. När vi gör planerade avbrott som berör bara några få hus lägger vi av säkerhetsskäl inte ut information om detta.

Felanmälan

Om du inte hittar någon information på sidan Driftinformation blir vi glada om du uppmärksammar oss på strömavbrottet genom att göra en felanmälan. Under kontorstid ringer du vår kundservice och övrig tid ringer du vårt journummer. På sidan Kontakt och felanmälan finns alla kontaktuppgifter du behöver.